No hail,
No fail,
No death,
It s squeak from FIRE...
Ashes&Ashes

تگرگی نیست،
مرگی نیست،
صدایی گرشنیدی...
فریاد است، از درون آتش سوزان...
خاکستر، خاکستر، خاکستر

Before begin to read...

If you want to read this blog you should read carefully this page.
This page is about scientific thought.
Who is wise? & what is the wisdom?
http://scientific-thought.blogspot.com/2011/02/scientific-thought-wisdom-wise.html

مجمع تشخیص مصلحت نظام – مصلحت سنجی


رندان عالم سوز را با مصلحت بینی چکار / کار ملک است آنکه تدبیر و تامل بایدش


-          امام خميني (ره) نيز در تاريخ هفدهم بهمن ماه همان سال پاسخي مرقوم فرمودند. در اين نامه آمده است:
گرچه به نظر اينجانب پس از طي اين مراحل زير نظر كارشناسان (كه در تشخيص اين امور مرجع هستند) احتياج به اين مرحله نيست؛ لكن براي غايت احتياط در صورتي كه بين مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان شرعاً و قانوناً توافق حاصل نشد، مجمعي مركب از حضرات آقايان ... تشكيل گردد. آقايان توجه داشته باشند كه مصلحت نظام از امور مهمه اي است كه گاهي غفلت از آن موجب شكست اسلام عزيز مي گردد. امروز جهان اسلام نظام جمهوري ايران را تابلوي تمام نماي حل معضلات خويش مي دانند      .
یعنی تمام مسئولیت نظام حفظ اسلام و در این راه تمام کشور فدای اسلام.
سخن نخست و پایانی بنیان گذار ایران اسلامی، اسلام است.
ولی در اصل 112 ، مصوب 68 قانون اساسی، بند نخست چیزی خلاف این تصویب شده است؛

  1. تشخيص مصلحت در مواردي كه مصوبه مجلس شوراي اسلامي را شوراي نگهبان خلاف موازين شرع و يا قانون اساسي بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام، نظر شوراي نگهبان را در بازگشت از شوراي نگهبان به مجلس تأمين ننمايد. در اين صورت رأي مجمع تشخيص مصلحت نظام علي رغم مخالفت احتمالي قانون با موازين شرعي يا اصول قانون اساسي معتبر و لازم الاجرا تلقي خواهد شد و در حقيقت بر اساس اصل 112 قانون اساسي نهاد مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان عالي ترين مرجع تصميم گيري نظام در بن بست هاي مربوط به متوقف ماندن مصوبات مجلس به دليل مخالفت شوراي نگهبان شناخته مي شود.

مجمع تشخیص مصحلت نظام اگر چیزی را صلاح ِ نظام جمهوری اسلامی بداند، حتی اگر برخلاف قوانین اسلام و قانون اساسی باشد، تصویب می کند. قوای سه گانه نیز باید اطاعت کنند.
یعنی قانونی را اجرا کنند که برخلاف قوانین اسلام است.
پس جمهوری اسلامی معنی ندارد.
همانطور که پیش ازین بیان شد، جمهوریت با اسلام سازگاری ندارد.
که این سخن درین جستار اثبات می شود.
جایی که مردم بخواهند چیزی غیر اسلام را تصویب می شود... پس اسلام قوانین بی ارزش می شوند.
مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصلحت بینی قوی تر از ائمه اطهار و پیامبر اعظم و خدا دارد.
قانونی را که خدا گفته است را نادیده می گیرد به دلیل مصلحت نظام !
-         توجه به يك نكته در اين رابطه حائز اهميت است و آن اينكه مجمع تشخيص مصلحت نظام همان طور كه از اسم آن پيدا است، در عرض شوراي نگهبان نيست بلكه در طول آن قرار دارد. نظر مخالف مجمع با شورا به معناي تأييد تطابق قانون مورد نظر با شرع و قانون اساسي نيست بلكه به معناي اين است كه چنين قانوني هر چند با احكام اوليه اسلام سازگار نيست يا با قانون اساسي سازگاري ندارد، اما مصلحت و ضرورت اقتضا مي كند كه تصويب شود. طبعاً عمر چنين قانوني بايد تابع مدت زمان بقا و دوام ضرورت و مصلحت باشد.
حال این زمان می تواند همیشگی باشد.
زمانی که جهان رو به فساد برود و مصلحت باشد که همرنگ باشند... قوانین اسلامی معنی پیدا نمی کند.
یا جمهوریت - یا اسلام. 

تذکر: صلح امام حسن مجتبی(ع) ربطی به اینگونه مصلحت اندیشی نداشته است.
مصلحت بینی امام حسن(ع) موجب تثبیت اسلام و قدرت بخشی به قوای اسلامی شد. یعنی حفظ اسلام.
مصلحت بینی ِ مجمع تشخیص به روشنی بیان می کند که می تواند قانونی خلاف قوانین اسلام را تصویب و
 لازم به اجرا کند.

تذکر: تقیه هم مفهومی دیگر است. تقیه به معنای عمل خلاف اسلام نیست. بلکه پنهان کردن مسلمانی هست.
یعنی اینکه اگر خطری برجان می رفت، در جمع دشمنان نماز سروقت نخوانیم، نه اینکه شراب بخوریم!
کار مجمع تشخیص مصلحت نظام یعنی شراب خوردن.

خرد داند |