No hail,
No fail,
No death,
It s squeak from FIRE...
Ashes&Ashes

تگرگی نیست،
مرگی نیست،
صدایی گرشنیدی...
فریاد است، از درون آتش سوزان...
خاکستر، خاکستر، خاکستر

Before begin to read...

If you want to read this blog you should read carefully this page.
This page is about scientific thought.
Who is wise? & what is the wisdom?
http://scientific-thought.blogspot.com/2011/02/scientific-thought-wisdom-wise.html

کوروش لعنت الله یا ذوالقرنین رحمت الله

کوروش چه کسی بود؟


آیا کوروش در قرآن به عنوان ذوالقرنین معرفی شده است؟
یا
کوروش به عنوان کسی که با بنی اسرائیل دوستی کرد و آنها را نجات داد؟

متن صریح قرآن بیان می کند در آیات فراوان به نافرمانی ها و شرک و کفر ورزی های قوم بهود و لعنت ابدیی که خدا برآنها داشت که برای نمونه؛

یهودیان محکوم به ذلت و خواری هستند به هرکجا که یافت شوند مگر به دین خدا و عهد مسلمین درآیند. و آنان پیوسته مستحق خشم خدا و اسیر ِ بدبختی و ذلت شدند و ازین رو که به آیات خدا کافر شده و پیغمبران حق را به ناحق می کشتند و این نابکاریها به خاطر نافرمانی و ستمگری همیشه آنها بود 112   سوره ی آل عمران

درتاریخ های فراوان بیان شده است از حقوق بشر کوروش پادشاه هخامنش سرزمین پارس و اینکه او آزاد کرد قوم یهود را از دست بابلیان آزاد کرد و آنها را گرامی داشت و احترام کرد به نام آزادی ِ عقیده؛

آن منافق مردمی را ندیدی که با یهود قومی که خدا برآنها غضب کرده است دوستی کردند؟ انها به حقیقت نه از شما مسلمین و نه از فرقه ی یهوداند و به دروغ قسم یاد می کنند که ما اهل ایمانیم در صورتی که خود می دانند 14  خدا برآنها عذابی سخت مهیا کرده است زیرا بسیار زشت کردارند.15    سوره ی مجادله


از طرفی بزرگان بسیاری برین باور بوده اند که کوروش ذوالقرنین و بزرگانی دیگر اسکندر و دیگران حتی چنگیز.
پس خیلی راحت می توان پی برد که قطعیتی نیست در مورد قرین سازی ذوالقرنین و دیگران.
ولی یک موضوع خیلی روشن است که خداوند آن قومی را که با قوم اسرائیل دوستی کردند را لعنت کرده است. همانند یهودیان لعنتی ابدی...
واین قطعیت و اتفاق نظر کامل دارد به موضوع تاریخی آزادی بنی اسرائیل بدست کوروش.
(تل آویو هم خیابانی را به نام کوروش نام گذاری کرده است!)

به هرحال نمی تواند ذوالقرنین که بنده ی صالح خدا بوده است درجایی مورد لعنت ابدی خدا قرار گیرد.

خرد داند |